onsdag 10 september 2008

Nytt!

Jag kände att jag skulle följa trenden och styla om det hela lite grann. Nu är det trots allt så att man tagit studenten, det är höst och det nya livet har börjat på riktigt. Då behöver den kära bloggen också få sigg ett lyft. Kan inte påstå att det jag gjorde var så avancerat men det känns i alla fall nytt. Sen är det alltid grymt bra att hitta på något annat att göra än att till exempel plugga in arabiska vokaler eller skriva en filmkrönika som jag faktiskt för stunden hatar.
Jag har tröttnat så på mitt eget skriftspråk, kan jag inte tänka nytt? Kanske är det bloggens fel. Mina krönikor numera känns som blogginlägg och inget ont om blogginlägg men en krönika ska vara lite mer... välskriven och betydelsefull, på ett annat sätt än vad ett blogginlägg är.
Men för stunden kan jag verkligen inte tänka nytt när jag skriver, det går inte! Har skrivit tre versioner av den här filmkrönikan och det känns som att samtliga tre redan har blivit skrivna, många gånger. Jag måste hitta något revolutionerande, men hur?
Kanske genom att fortsätta youtuba Helen Sjöholm och Ronny & Ragge, det är en fin revolutionernade kombo, kanske kan få mig att fundera lite. Eller så klär jag på mig och börjar fixa i ordning lite träningsgrejer eftersom jag ska vara hos Karin om typ 40 minuter. Vi får se helt enkelt.

Puss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

I like den nya designen. Du ser så gulligt busig ut på din header:) puss

Anonym sa...

Sweet <3 :D