söndag 7 september 2008

Flyt.

Jag är glad. Den här helgen har jag lyckats träffa en väldigt stor del av alla mina vänner. Det känns bra. Speciellt när den här veckan har varit fylld med så mycket annat. Om jag någongång skulle bli en person som prioriterar bort mina vänner skulle jag bli arg, riktigt arg, och besviken på mig själv.
Jag hoppas att mina kommande månader blir ungefär som den här veckan. Allt har klaffat och idag har jag till och med kunnat slappa. Det känns väldigt bra.
Än är inte den här veckan slut. Jag ska träna och sen ska jag träffa Charlotta, kanske för att ta en promenad. Helgen har varit fulländad i stort sett. Fast jag börjar sakna krogen, är inte det tragiskt om något!?
Jag minns en dikt jag skrev en gång för längesen. För typ ett år och tre månader sen, innan Jossan skulle åka till Göteborg för första gången.
Jag skulle försöka med krogen
Men det gick åt skogen
Det kändes som att ha blivit överkörd av plogen
Istället fick jag åka hem och vara min säng trogen
Om exakt ett år, en månad och elva dagar kommer jag att vara mogen
För den gudomliga krogen
Det är så vackert så man blir rörd. Jag var en aning bitter då för att de andra gick på krogen för att avskedskalasa lilla Jossis. Då var det Lotus, som jag aldrig fick uppleva, det är lite tråkigt. Men nu kan jag ju gå ut och nog blir det utgång igen nästa helg.
Puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

hhaha krooooogen!!<3 jag känner också ett sug efter det tragiskt nog xD du har fått mig att återuppliva mina känslor för krogen:P vilken poetiskt dikt må jag säga!! men det är så skönt o träffa vänner!!:)