onsdag 8 oktober 2008

Det nya livet - oktober

Hur många gånger har jag inte sagt det här till mig själv nu? Men den här gången ska jag verkligen försöka (som att jag inte sagt det tidigare gånger också). Men i alla fall, det hälsosamma livet är här. I alla fall de hälsosamma tre veckorna som är kvar i oktober. Kortsiktiga mål är lättare att uppfylla.
Jag har en lista, här kommer den.
1. Ingen alkohol alls!
2. Friskis och Svettis tre gånger i veckan (litet bakslag den här veckan på grund av förkylning).
3. 10 000 steg/dag minst, utöver Friskis.
4. 50x3 situps, 20x3 tricepsövningar dagligen (utgångsläget, ökas på med tiden).
5. En synd i veckan (måttligt!)
6. Mycket vatten
7. Mycket frukt och grönt (det första lasset inhandlat igår).

Det här är en lista som jag tror att jag ska kunna följa i tre veckor framöver nu till att börja med. (Det är inte mycket som krävs liksom.) När jag sen inser hur mycket bättre jag mår av det och förhoppningsvis kanske också får några synliga resultat så kommer det gå prima att följa. (Alkoholen kommer jag nog behöva involvera lite grann i framtiden, men inte innan halloween!)
Önska mig lycka till!

Puss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Go Therese!

Anonym sa...

haha jag ska också satsa på hälsosamt! det e bra att du gör det för då är det lättare för mig att lyckas:D
men såklart dy grejar det här!:D
puuusss