onsdag 1 oktober 2008

Påverkan och betydelse (nej, det är inte min essä om berättelsen som kommer nu)

Idag kom jag att tänka på hur många människor det finns i mitt liv som betyder. Och hur många personer det är som har påverkat mig och mitt liv. Och hur många personer som i framtiden kommer påverka och betyda. Jag tänkte ett tag att jag skulle skriva ihop en lista men jag är rädd att jag skulle glömma någon.
Jag kom också att tänka på hur många människor som faktiskt jag själv påverkar och betyder något för. Det är inte varje dag man reflekterar över sånt.
Påverka kan man göra på så många olika sätt. Jag hoppas för allt i världen att jag påverkar folk på ett bra sätt men är också medveten om att jag givetvis har påverkat vissa människor på ett mindre bra sätt.
Jag har många människor som har påverkat mig på ett negativt sätt i ett utgångsläge men jag vill ändå tro att alla människor som någongång betydit något eller påverkat mig på något sätt faktiskt kommer att ge mig något positivt i längden.
När jag har tid och sitter helt själv och verkligen kan skriva ett inlägg som ger folket rättvisa ska jag skriva ihop något om de människor som betydit/betyder mest för mig.

Jag har många framtida planer till den här bloggen. En teaser är att jag inom en snar framtid också tänker avslöja mer om min uppväxt, min pappa, pojkar och min oktobermånad som ska ryckas upp i jämförelse med sista halvan på september.
Älskade vänner, nu är det snart Grey's Anatomy. Pååterhörande!

Puss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

du har påverkat mig på ett väldigt positivt sätt!!!<3 och det kommer du göra hela livet:)

Anonym sa...

Det finns nog ingen du inte har påverkat positivt!

Du betyder mest och det känns alltid bra att veta att; oavsett vad som händer så har vi alltid våran Tessan <3