måndag 20 oktober 2008

Idag är jag sämst!

Idag tvivlar jag på mig själv. Jag tycker inte om det. Jag vet att jag kan nå alla mina mål. Jag har både kapacitet, talang, vilja, målmedvetenhet, bestämdhet, envishet och ambition som räcker till. Men idag tvivlar jag i alla fall. Kanske beror det på att jag fick kritik av min chefredaktör, men samtidigt var det konstruktiv kritik som följdes av uppmuntran och jag kan ta kritik och känner inte att det är så himla illa.
Min körskolelärare var också i stort sett optimistisk mot mig idag, men fortfarande känner jag mig inte alls lyckad.
Alla har vi våra perioder, vissa fler än andra. Är det något jag dock blir trött på så är det just obefogat tvivel. Nu låter det som att jag är världens mest egocentriska människa som tycker att jag är världsbäst och därför aldrig borde tvivla på mig själv, men det är inte så jag menar. Jag menar bara att så länge man vågar och vill så kan man. Och det finns ingen mening i att tvivla på sig själv, det leder till absolut ingenting! Är det något man tvivlar på så är det bara att reda ut det. Kanske byta spår helt och hållet eller bara vända en dålig trend genom att göra något man vet att man är bra på.
Jag måste verkligen boka in tid för min nästa tatuering, den kommer att ge mig massvis med ny energi. Ska dock ge blod först, i december har det gått ett halvår sen den första tatueringen och då är det godkänt att ge blod. När det sen är avklarat blir det nästa tatuering för att sen kunna ge blod igen ett halvår efter det. Men min käre tatuerare är uppbokad låååång tid framöver så jag kan nog boka nu och få en tid i februari kanske, förhoppningsvis.

Puss!

3 kommentarer:

Anonym sa...

vad ska du göra för tattureing=D ? de där våga vill och kan ?

Anonym sa...

men du är bäst alla andra dagar:D

Anonym sa...

Tvivla aldrig! Jag tvivlar aldrig på dej! <3