måndag 13 oktober 2008

Duktigt och mindre duktigt

Jisses vilken satsarmiddag jag gav mig i kast med idag. Värsta kycklinggrytan liksom. Fett nöjd!
Något jag dock verkligen inte är nöjd med är lägenheten i denna stund. Så jävla stökigt! Totalkaos verkligen. Och jag som varit duktig med disken i över månad nu, plötsligt har det börjat samla sig. Hur hände det? Jag tycker inte om när det är äckligt och stökigt, men jag orkar inte! Och jag har faktiskt inte tid. Men onsdag skulle kanske kunna bli storstäddag, vi håller tummarna på det och att inget annat dyker upp. Eller jo, jag vill ha något arbetspass den här veckan, har inte fått ett enda och jag behöver cash! Och jag behöver skriva ett PM också till min freds- och konfliktkunskap. Jag måste köra för att få det där rosa kortet snart och jag måste umgås med lite friends och jag måste träna och gå så många steg som möjligt (leder ju faktiskt tävlingen på jobbet).
Många måsten, men det är så jag gillar att leva. Skönt att plöja av dem sen, en efter en. Men nu är jag inne i den perioden precis innan det börjar kännas lättare och då känns det pina istället.
Men som sagt, jag kan ju alltid tänka tillbaka till lördagen så glömmer jag bort alla mina bekymmer.
Har delat upp mitt liv i två faser. F. Zl och E. Zl, före och efter Zlatan. 11 oktober väger lika tungt för mig som Jesus födelse gör för den oerhört kristne.

Puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha du är rolig du! Före och efter Zlatan XD Bäst ;)